Czym jest Audyt UX?

Zobacz czym jest Audyt User Experience i dlaczego warto z niego skorzystać


Strona internetowa jest projektowana by spełniać cele zakładane przez jej właściciela, zwykle są to promocja własnej marki, produktu czy też zwiększenie sprzedaży.

Audyt UX daje możliwość weryfikacji czy elementy zaimplementowane do strony spełniają swoje zadania i wspierają realizację celów. Pozwoli Ci on na analizę użyteczności Twojej strony internetowej.

Taka analiza skupia się na kilku aspektach funkcjonowania strony. Przede wszystkim trzema głównymi punktami analizą są: architektura informacji, aspekt wizualny oraz możliwości jakie ma użytkownik.  


Po co wykonywać Audyt UX?

Przeprowadzenie audytu przede wszystkim pokaże czy dana strona jest użyteczna, czy jest w pełni dostosowana dla użytkowników. Pokazuje mocne, ale przede wszystkim słabe punkty danej strony, dzięki temu z łatwością można wprowadzić modyfikacje. Przede wszystkim poprawek dokonuje się w aspektach technicznych strony oraz oprawie graficznej. Często są to niewielkie poprawki, gdyż szkopuł tkwi w szczegółach. 

Metodologia Audytu UX

Wykonując Audyt UX opieram się na metodach mieszanych, łącz ze sobą dane ilościowe oraz jakościowe. Wykorzystuje 4 wzajemnie uzupełniające się techniki:

Analizie heurystycznej opartej na 10 heurystykach Nielsena 

Wędrówce poznawczej 

Narzędziach online typu Google Analitics czy Hotjar 

Własnemu narzędziu badawczemu stworzonemu na podstawie naukowego dorobku z dziedziny UX 

Raport z wykonanego Audytu UX

Efektem mojej pracy jest raport zawierający dane ilościowe, a także jakościowe. Objętość takiego raportu jest zależna od badanej strony. Zawarte są w nim:

Ocena strony wraz z opisami

Rekomendacje

Błędy


Potrzebujesz zdiagnozować problemy na stronie?